De Corona-crises heeft direct invloed op bepaalde groepen in de maatschappij. Rotterdamse Sporticonen richt zich steeds meer op de gezinnen in de samenleving die kwetsbaar zijn en vaak ook als eerste geraakt worden wanneer de economisch tegenwind voelbaar is.
Rotterdamse Sporticonen werkt samen met Jarige Job, een stichting die zich inzet om kinderen van vier tot en met twaalf jaar hun verjaardag te laten vieren als daarvoor thuis de middelen ontbreken. Op jaarbasis kleurt Jarige Job de verjaardag van 61 duizenden kinderen die anders hun verjaardag nooit hadden kunnen vieren.
In Groot-Rotterdam zijn dat er 5 duizend kinderen van de in totaal 61 duizend. En het aantal aanvragen is sinds de start van de Corona-epidemie met dertig procent gegroeid. Rotterdam is de armste stad van ons land voor de jeugd. Vier op de tien kinderen leeft immers op of onder de armoedegrens. En dat getal gaat in de komende maanden alleen nog maar verder groeien.
De belangrijkste reden waarom ook Rotterdamse Sporticonen zich blijft inzetten voor kansarme kinderen. Doelstelling is om ze door deelname aan clinics en evenementen kansrijk te maken. Dat betekent gelijkwaardig aan kinderen voor wie sport de normaalste zaak van de wereld is.