Rotterdamse Sporticonen blijkt een brug tussen Royal Smilde en de Jarige Job. De stichting van Huib Lloyd zorgt alleen al in de regio Rijnmond voor een speciale Verjaardagdoos voor 5000 kinderen. De ouder(s), vaak afhankelijk van de Voedselbank, kunnen zich financieel geen verjaardagfeest voor hun kind veroorloven.
Kinderen krijgen amper cadeaus, trakteren vaak niet op school en kunnen zeker geen feestje geven met als gevolg dat ze door andere kinderen ook niet worden uitgenodigd. Sinds een paar maanden werkt Rotterdamse Sporticonen samen met Jarige Job. In de Verjaardagdoos van de stichting zit een kaart waarop het kind wordt uitgenodigd om deel te nemen aan een evenement. Voor een tenue en vervoer wordt door Rotterdamse Sporticonen gezorgd. In de Verjaardagdoos van Jarige Job bleken echter ook producten van Royal Smilde te zitten. Het bedrijf van directeur Ronald Prince levert producten voor de lunchkrat op de teamtoernooien van Rotterdamse Sporticonen.
In een gesprek over Jarige Job besloot Prince om zelf naar Rotterdam te rijden en kennis te maken met Huib Lloyd. Afgesproken is dat Royal Smilde en Jarige Job een samenwerking voor de toekomst van kansarme kinderen gaan onderzoeken. Bijvoorbeeld voor de productlijn van Royal Smilde, Fred en Ed voor gezond snoepen.