Rotterdamse Sporticonen gaat ook samenwerken met studenten van de afdeling Marketing en Communicatie van Hogeschool Rotterdam. Het viertal van de opleiding in het centrum van Rotterdam krijgen de opdracht om een klein extra evenement voor de stichting te organiseren dat of een financiele opbrengst of veel mediawaarde voor Rotterdamse Sporticonen zal generen.
De studenten worden door de Hogeschool vrijgelaten in hun keuzes en moeten voor het project vooral de praktijk toetsen aan de theorie. Door ervaring op te doen in het commerciële werkveld kunnen de studenten hun in de schoolbanken opgedane kennis toetsen aan de ´echte wereld´. De vier krijgen deze week van hun docent (links) groen licht voor een van hun drie voorstellen en gaan die voor eind maart uitvoeren.
Rotterdamse Sporticonen werkt reeds samen met de afdeling Sportmarketing en Management van Hogeschool. Het ziet een verbinding met jonge mensen als een belangrijke pijler onder de stichting die negentien evenementen organiseert voor kinderen van vier tot en met twaalf jaar. Er worden extra inspanningen gepleegd voor Rotterdamse kinderen met een geestelijke, lichamelijk, visuele en sociale beperking.